Intervju av Kristine Njærheim, daglig leder i ÅHK

Av: Ørjan Broch, Kristian Michaelsen, Håkon Ommedal Helland.

Kristine Jøntvedt valgte å bli daglig leder i ÅHK fordi hun liker veldig godt håndball, og hun liker å organisere ting for barn og ungdom.Hun startet som daglig leder 1. mai i 2015.

Hennes oppgaver som daglig leder er å organisere håndballskoler, lage til ting for barn og ungdom, som for eksempel Heidi Løke uka. Hun har mange møter med sponsorer, de andre som styrer i håndballklubben og Kristine jobber sammen med styret, trenere og oppmenn. Hun bestiller også drakter.

Kristine synes de største utfordringene med å være daglig leder i Ålgård håndballklubb er å få inn nok penger til å reise til Kristiansand og Danmark.Og å gjøre medlemskontingent billig sånn at alle kan trene håndball.

Kristine trener gutter 1-4 klasse, jenter 8 Hun er oppmann på jenter 13. Hun opplever at ulempen eller fordelen med å trene et lag og være daglig leder for ÅHK er at av og til er det litt travelt å trene lag i Ålgård håndballklubb. Samtidig er det bra synes hun, for da får hun møte de unge spillerne.

Kristines tanker om fremtiden for ÅHK er at ÅHK skal være en godt organisert håndballklubb, og at alle skal være med, selv om de bare vil være med venner eller bli proff.

Ny turnhall

Kristine synes det er veldig veldig bra at turnhallen får ny hall, for de trenger det.

Fordeler som daglig leder

Vi spurte Kristine hva hun synes er det beste med å være daglig leder i ÅHK? Jeg liker best å se alle de glade håndballspillerne når vi arrangerer aktiviteter og kamper i Gjesdalhallen, svarte hun.

Mye arbeid

Kristine jobber litt hver dag. Noen dager jobber hun tolv timer, mens noen dager er det bare tre eller fire timer. Det varierer veldig fra uke til uke.